Saturday, May 14, 2011

Belgian influence













なんねんかまえスエーデンにすんで、ゲームをつくって、3マスケテーでした。Alexandre Dumasのゆめいなほんはりっきゃくでしたでも、ゲームはもっとかんたんから、わたしたちはこどもにこれをつくりたいでした。たくさんふるいいフランスとベルギーのまんがはけんきゅをしました。よかったから、わたしのようしょうにこのまんがをよくよみました。まんがはジョーハんとペッレウイン、スピロー、ティンティン、ジョーハン、ロッタトとジョッコ、ガストーンとアストリシでした。3マスケテーはパソコンにゲームはきいて、あとでWiiWareにきました。ここにFlickrセットがあります。

Some years ago I lived in Sweden and worked on a game called The 3 Musketeers. It was based on the famous book of Alexandre Dumas but much simplified as we wanted to make the game for children. I did a lot of research of French and Belgian comics. That was great because I read these kind of comics often when I was young. Comics like Johan och Pellevin, Spirou, Tintin, Johan, Lotta & Jocko, Gaston and Asterix. The 3 Musketeers came out on PC and on WiiWare later. Here is the Flickr set.